REGULAMIN NU HOTEL
1. DEFINICJE
Ilekroć w niniejszym Regulaminie (dalej: Regulamin) mowa jest o:
1)dobie hotelowej– oznacza to czas przydziału pokoju dla Gościa, o którym mowa
w §4;
2)Hotelu– oznacza to NU HOTEL położony w Łodzi, przy ul. Piłsudskiego 141 wpisany do Centralnego Wykazu Obiektów Hotelarskich w dniu 16 maja 2013 r. decyzją Marszałka Województwa nr 12/13, do prowadzony przez BOSS MONIKA BARTNIK z siedzibą w Łodzi, przy ul. Romana 44, NIP 7251011418, REGON 101081598,
3)Gościu– oznacza to osobę fizyczną korzystającą z usług Hotelu, osobę zakwaterowaną
w Hotelu;
4)osobie odwiedzającej – oznacza to osobę fizyczną, która nie została zakwaterowana w Hotelu przebywająca w nim na zaproszenie Gościa;
5)nabywcy – oznacza to osobę regulującą płatność za usługi hotelarskie,
6)rezerwującym– oznacza to osobę, która dokonuje rezerwacji w imieniu własnym bądź na rzecz podmiotu trzeciego;
7)rzeczy wniesionej– oznacza to rzecz, która w czasie korzystania przez Gościa
z usług Hotelu znajduje się na jego terenie;
8)usługach hotelarskich– oznacza to wynajmowanie pokoi oraz świadczenie przez Hotel, w obrębie Hotelu, usług z tym związanych.
2. POSTANOWIENIA OGÓLNE
- Regulamin określa zasady rezerwacji, anulowania rezerwacji, świadczenia usług hotelarskich przez Hotel, odpowiedzialności Gości i Hotelu oraz zasad przebywania na terenie Hotelu i jest integralną częścią umowy o świadczenie usług hotelarskich, do której zawarcia dochodzi poprzez podpisanie karty rejestracyjnej gościa, jak również poprzez czynności konkludentne, w szczególności rezerwacji pokoju hotelowego i/lub zapłatę zadatku lub całej należności za pobyt w Hotelu.
- Zawierając umowę o świadczenie usług hotelarskich rezerwujący, Gość potwierdza,
że zapoznał się i akceptuje treść Regulaminu. - Regulamin obowiązuje odpowiednio rezerwujących, Gości oraz osoby odwiedzające.
- Regulamin jest dostępny w recepcji Hotelu oraz na stronie internetowej Hotelu
pod adresem http://www.nuhotel.pl/,
3. ZAKRES ŚWIADCZONYCH USŁUG
- Hotel świadczy usługi hotelarskie zgodnie z kategorią i standardem zaszeregowania,
stosownie dla hoteli jednogwiazdkowych. - Gość ma prawo do składania reklamacji w przypadku zastrzeżeń dotyczących jakości świadczonych przez Hotel usług. W przypadku reklamacji podstawą do jej rozpatrzenia jest paragon lub faktura na daną usługę.
- Reklamacja powinna być złożona w recepcji Hotelu niezwłocznie po zauważeniu nieprawidłowości.
- Obsługa Hotelu bez zbędnej zwłoki rozpatruje złożoną reklamację podejmując adekwatne działania prowadzące do wyeliminowania zgłoszonych nieprawidłowości.
- Hotel zapewnia Gościom:
- 1)warunki pełnego i nieskrępowanego wypoczynku Gościa w pokojach 1, 2, 3 lub 4 osobowych (łącznie 71 pokoi);
- 2)bezpieczeństwo pobytu, w tym zachowanie w tajemnicy informacji o Gościu;
- 3)profesjonalną i uprzejmą obsługę;
- 4)udzielanie pierwszej pomocy w nagłych wypadkach, możliwość skorzystania
z apteczki i przywoływania pomocy medycznej; - 5)akceptację kart płatniczych;
- 6)miejsce postojowe na czas przyjazdu i odjazdu Gościa;
- 7)miejsca postojowe dla Gości;
- 8)całodobowy parking (na 38 miejsc);
- 9)całodobowy monitoring Hotelu (wokół budynku, wejście, recepcja, hol, korytarze, restauracja);
- 10)windę;
- 11)całodobowy dostęp do internetu na terenie całego Hotelu (wi-fi) (hasło dostępu
w recepcji Hotelu); - 12)całodobowy dostęp w recepcji Hotelu do telefonu, ksero (usługa dodatkowo płatna)
- 13)całodobowy dostęp do komputera w holu Hotelu;
- 14)całodobową możliwość oglądania telewizji w miejscu ogólnie dostępnym;
- 15)zimą ogrzewanie całego obiektu z temperaturą w pokojach zimą pow. 20ºC;
- 16)klimatyzowaną restaurację z temperaturą latem poniżej 24ºC;
- 17)zimną/gorącą wodę w ujęciu lokalnym – możliwe spadki ciśnienia
i temperatury gorącej wody w przypadku jednoczesnego korzystania
z instalacji sanitarnej przez dużą liczbę Gości, jak również niespodziewane przerwy i utrudnienia w dostępie do wody; - 18)w każdym pokoju: tv satelitarną lodówkę na życzenie Gościa i bezprzewodowy czajnik, szklanki i butelkowaną wodę mineralną;
- 19)budzenie na życzenie Gościa;
- 20)całodobowe zamawianie taksówek na życzenie Gościa;
- 21)dostęp do codziennej prasy w restauracji hotelowej;
- 22)całodobową sprzedaż zimnych napoi (dystrybutor z bezpłatną wodą w holu głównym
na parterze), gorących napoi (kawa, herbata, czekolada), alkoholu
(od godz. 22.00 do godz. 06.30 w recepcji Hotelu); - 23)podawanie śniadań w formie szwedzkiego stołu, obiadów, kolacji
w restauracji hotelowej czynnej od godz. 06.30 do godz. 13.00; od godz. 15.00 do godz. 22.00 – możliwość zamawiania gorących dań do 21.45
(zgodnie z menu hotelowej restauracji obowiązującym w trakcie pobytu Gościa) - 24)podawanie, na życzenie Gościa, posiłków do pokoju (room-service)
od godz. 06.30 do godz. 13.00; od godz. 15.00 do godz. 22.00; - 25)całodobowe przechowywanie, na życzenie Gościa bagażu, także przed zajęciem i po zwolnieniu pokoju, a także przechowywanie pieniędzy i przedmiotów wartościowych Gości;
- 26)zmianę pościeli i ręczników co trzy dni lub na życzenie Gościa;
- 27)sprzątanie pokoi codziennie lub na życzenie Gościa;
- 28)całodobowy dostęp do żelazka, deski do prasowania i pralki
(w wyznaczonym pomieszczeniu na poziomie – 1); - 29)usługowe pranie (usługa dodatkowo płatna)
- 30)całodobowy dostęp do suszarki do włosów (do pobrania w recepcji Hotelu).
- Hotel dostępny dla osób niepełnosprawnych (podjazd, szerokie wejścia, winda, pokoje).
- Hotel zastrzega sobie możliwość tymczasowego zamknięcia restauracji hotelowej
na czas trwania prac remontowych, zabiegów sanitarnych oraz usuwania awarii. - Hotel wdraża działania proekologiczne, w szczególności:
- 1)instaluje energooszczędne żarówki i wyłączniki czasowe w pokojach, sanitariatach i ciągach komunikacyjnych;
- 2)korzysta z komputerowego sterowania ogrzewaniem, wentylacją
i oświetleniem (termostaty i regulatory dostaw energii); - 3)stosuje szklanki i kubki wielokrotnego użytku;
- 4)ogranicza pranie pościeli i wymiany ręczników (na życzenie Gościa);
- 5)stosuje wstępną segregację odpadów ułatwiającą ich recycling (umieszczanie
w pokojach koszy do segregacji śmieci); - 6)ogranicza liczbę broszur i innych publikacji papierowych dla Gości;
- 7)stosuje ekologiczne artykuły higieniczne i środki czystości ( w tym stosuje dozowniki do mydła w płynie zamiast jednorazowych opakowań; ekologiczny papier toaletowy, zakupuje środki czystości w dużych opakowaniach
i pojemnikach.
4. DOBA HOTELOWA
- Pokój hotelowy wynajmowany jest na doby hotelowe.
- Doba hotelowa trwa od godziny 14:00 do godziny 12:00 dnia następnego.
- Prośbę o przedłużenie doby hotelowej Gość powinien zgłosić w recepcji przed jej upływem. Hotel może nie uwzględnić życzenia przedłużenia pobytu w przypadku wykorzystania wszystkich miejsc noclegowych (pokoi) lub w przypadku Gości nie przestrzegających Regulaminu.
- W przypadku nie przedłużenia doby hotelowej i nie opuszczenia przez Gościa pokoju hotelowego pomimo upływu danej doby hotelowej Gość zostanie obciążony opłatą za zakwaterowanie za kolejną dobę.
- W przypadku rezygnacji Gościa z pobytu w trakcie trwania doby hotelowej Hotel nie zwraca opłaty za zakwaterowanie za daną dobę, jak również 50% wniesionej opłaty za zakwaterowanie za kolejne doby hotelowe, na które Gość dokonał rezerwacji.
5. REZERWACJA I ANULOWANIE REZERWACJI
REZERWACJA
- Można dokonać rezerwacji pobytu telefonicznie, za pośrednictwem e-maila lub formularza elektronicznego dostępnego na stronie internetowej http://www.nuhotel.pl/.
- Dokonując rezerwacji rezerwujący powinien podać następujące dane oraz zapoznać się
z klauzulą RODA:
- 1)imię i nazwisko rezerwującego;
- 2)numer telefonu rezerwującego;
- 3)adres e-mail rezerwującego;
- 4)adres zamieszkania (nie dotyczy rezerwującego w imieniu i na rzecz osoby trzeciej);
- 5)termin przyjazdu i wyjazdu;
- 6)rodzaj rezerwowanego/-ych pokoju/pokoi hotelowego/-ych;
- 7)liczba Gości;
- 8)liczba i rodzaj posiłków (jeżeli dotyczy);
- 9)dane do faktury (dot. jeżeli rezerwujący, życzy sobie wystawienia FV).
- Po dokonaniu rezerwacji zgodnie z ust. 1 i 2 powyżej Hotel niezwłocznie prześle potwierdzenie rezerwacji na wskazany przez rezerwującego adres e-mail.
- Przy rezerwacji usług hotelarskich o wartości poniżej 1.000,00 zł (słownie: jednego tysiąca złotych) Hotel nie pobiera zadatku ani zaliczki.
- Przy rezerwacji usług hotelarskich o wartości powyżej 1.000,00 zł (słownie: jednego tysiąca złotych) Hotel pobiera zadatek w wysokości 20% wartości zarezerwowanych usług.
- Zadatek za rezerwację może być uiszczony w formie gotówkowej na miejscu
w recepcji Hotelu, w formie bezgotówkowej przelewem bądź w formie obciążenia karty kredytowej. Hotel zastrzega sobie prawo dokonania pre-autoryzacji karty kredytowej. - Zadatek winien być uiszczony w ciągu 48h od daty potwierdzenia dokonania rezerwacji przez Hotel, z zastrzeżeniem ust. 8.
- Termin uiszczenia zadatku, o którym mowa w ust. 7 może być uzgodniony indywidualnie przez Hotel z rezerwującym w takim przypadku zadatek powinien być uiszczony
w terminie wskazanym w potwierdzeniu rezerwacji. - Za datę uiszczenia zadatku uznaje się datę uznania rachunku bankowego Hotelu.
- Wpłat należy dokonywać na nr rachunku bankowego 22 1160 2202 0000 0002 1146 1475 prowadzony przez Millenium Bank.
- Hotel najpóźniej w terminie do 24h od daty uznania rachunku bankowego Hotelu potwierdzi rezerwującemu na wskazany przez niego adres e-mail odbiór zadatku.
- Pozostała kwota płatna będzie w Hotelu przy zakwaterowaniu. W przypadku braku uiszczenia zadatku w określonym w ust. 7 i ust. 8 terminie, bądź braku środków na karcie kredytowej, rezerwacja zostanie przez Hotel anulowana.
6. ANULOWANIE REZERWACJI
- Dokonana rezerwacja może być przez rezerwującego anulowana. Anulowanie wcześniejszej rezerwacji możliwe jest telefonicznie bądź za pośrednictwem e-maila.
- W przypadku anulowania rezerwacji usług hotelarskich poniżej 1.000,00 zł (słownie: tysiąca złotych):
- 1)do godziny 18.00 w dniu, w którym miało nastąpić zakwaterowanie Gościa, Hotel nie obciąży rezerwującego żadnymi opłatami;
- 2)po godzinie 18.00 w dniu, w którym miało nastąpić zakwaterowanie Gościa, Hotel obciąży rezerwującego opłatą w pełnej wysokości zarezerwowanych usług hotelarskich za pierwszą dobę hotelową, a w przypadku rezerwacji dłuższej niż jedna doba hotelowa opłatą w wysokości 50% wartości zarezerwowanego zakwaterowania.
- 3) w przypadku „rezerwacji bezzwrotnych” zostanie pobrana cała opłata bez możliwości zwrotu
- W przypadku anulowania rezerwacji usług hotelarskich powyżej 1.000,00 zł (słownie: jednego tysiąca złotych) uiszczony zadatek przepada na rzecz Hotelu.
- W przypadku anulowania rezerwacji usług hotelarskich powyżej 1.000,00 zł (słownie: jednego tysiąca złotych):
- 1)do godziny 18.00 w dniu, w którym miało nastąpić zakwaterowanie Gościa, Hotel nie obciąży rezerwującego żadnymi opłatami;
- 2)po godzinie 18.00 w dniu, w którym miało nastąpić zakwaterowanie Gościa, Hotel obciąży rezerwującego opłatą w pełnej wysokości zarezerwowanych usług hotelarskich za pierwszą dobę hotelową, a w przypadku rezerwacji dłuższej niż jedna doba hotelowa opłatą w wysokości 50% wartości zarezerwowanego zakwaterowania.
7. ZAKWATEROWANIE
- Podstawą do zakwaterowania Gościa jest okazanie pracownikowi recepcji dokumentu tożsamości ze zdjęciem oraz podpisanie karty rejestracyjnej Gościa, której wzór stanowi załącznik nr 1 do Regulaminu, a także zapoznanie się z klauzulą RODO.
- Gość ma obowiązek zapoznać się z Regulaminem.
- Gość może przekazać pokój osobom trzecim przed upływem okresu, za który uiszczona została opłata. Osoba, której pokój został przekazany jest zobowiązana
do zgłoszenia się do recepcji Hotelu w celu wypełnienia karty rejestracyjnej Gościa.
W przypadku gdy Gość nie jest jednocześnie nabywcą usług hotelarskich wymagana na powyższe jest jego zgoda. - Hotel może odmówić przyjęcia Gościa, który podczas poprzedniego pobytu rażąco naruszył Regulamin, w szczególności poprzez wyrządzenie szkody na mieniu hotelowym lub mieniu innych Gości, szkody na osobie Gościa, pracowników Hotelu lub innych osobach przebywających w Hotelu.
8. CENY
- Cena pokoju hotelowego nie obejmuje śniadania, chyba że umówiono się inaczej.
- Cennik poszczególnych usług świadczonych przez Hotel, z wyłączeniem usług restauracyjnych – stanowi załącznik nr 2 do Regulaminu.
- Wszystkie ceny podane w cenniku, o którym mowa w ust. 2 powyżej, są kwotami brutto (zawierają podatek VAT).
9. SPOSÓB PŁATNOŚCI
- Płatności za zakwaterowanie dokonuje się z góry najpóźniej przy zakwaterowaniu Gościa bezpośrednio po jego przyjeździe, z zastrzeżeniem ust. 4.
- Uiszczony przy rezerwacji zadatek, o którym mowa w §5 ulega zaliczeniu
na poczet płatności za świadczone przez Hotel usługi. - Zapłaty za świadczone przez Hotel usługi można dokonać:
- 1)gotówką;
- 2)kartą płatniczą / kredytową (Hotel honoruje: Visa Master Card, Visa Electron, Master Card Elektronic, PAY, Maestro, Polcard Diners Club, International, BBis, JBC, American Express), z zastrzeżeniem ust. 4 .
- Nabywca może dokonać płatności za świadczone przez Hotel usługi przelewem na konto Hotelu w terminie indywidualnie ustalonym z Hotelem.
- Płatności można dokonać w polskim złotym, euro, dolarze amerykańskim i innych walutach wymienialnych. W przypadku zapłaty w walucie obcej obowiązuje średni kurs banku Millenium dostępny na stronie internetowej http://www.milleniumbank.pl/o-banku/serwis-ekonomiczny/kurs-walutobowiązujący na dzień zapłaty.
- Hotel dokumentuje sprzedaż za pomocą paragonu fiskalnego lub faktury VAT.
- Nabywca usługi ma obowiązek pobrać paragon fiskalny.
- Faktury VAT wystawiane są przez Hotel, w terminach przewidzianych w prawie podatkowym, na żądanie za okazaniem wcześniej pobranego paragonu fiskalnego.
W przypadku niepobrania lub zgubienia paragonufiskalnego Hotel nie wystawi faktury VAT.
10. OBOWIĄZKI GOŚCIA
ZASADY KORZYSTANIA Z POKOJU HOTELOWEGO I PRZEBYWANIA W HOTELU
- Gość zobowiązany jest:
- 1)uiścić opłaty za otrzymane usługi ( w przypadku gdy Gość jest jednocześnie nabywcą);
- 2)przestrzegać Regulaminu;
- 3)używać zajmowany pokój oraz korzystać ze wszystkich urządzeń hotelowych zgodnie z ich przeznaczeniem;
- 4)niezwłocznie po stwierdzeniu powiadamiać recepcję o utracie lub uszkodzeniu rzeczy przez niego wniesionych;
- 5)zachowywać się w sposób nieuciążliwy dla innych osób przebywających
w Hotelu; - 6) w przypadku korzystania z restauracji hotelowej do nie wynoszenia jedzenia
i zastawy poza teren restauracji – chyba, że umówiono się inaczej; - 7)zamykać pokój hotelowy przed snem;
- 8)do niezwłocznego powiadamiania recepcji o uszkodzeniu lub zniszczeniu przedmiotów wyposażenia i urządzeń Hotelu powstałych z winy Gościa lub odwiedzających Go osób;
- 9)każdorazowo opuszczając pokój hotelowy, ze względów bezpieczeństwa, wyłączyć urządzenia elektryczne, zgasić światło, zakręcić krany zamknąć okna oraz zamknąć drzwi na klucz;
- 10)pozostawiać klucz od zajmowanego pokoju w recepcji Hotelu,
w przypadku opuszczania Hotelu.
- W Hotelu obowiązuje cisza nocna od godz. 23.00 do godz. 06.00 dnia następnego.
- Na terenie Hotelu zakazuje się:
- 1)używania wulgaryzmów oraz zachowań agresywnych, jak również naruszających dobre obyczaje;
- 2)hałasowania, powodowania nieprzyjemnych zapachów, ani robienia innych rzeczy, które przeszkadzają, szkodzą czy irytują pozostałych Gości Hotelu i/lub osoby ich odwiedzające.
- 3)przechowywania ładunków niebezpiecznych – broni i amunicji, materiałów łatwopalnych, wybuchowych, pirotechnicznych i iluminacyjnych;
- 4)używania w pokojach grzałek i maszynek elektrycznych, żelazek (nie dotyczy maszynek do golenia, suszarek, ładowarek telefonicznych i zasilaczy komputerowych);
- 5)zakrywania czujek przeciwpożarowych;
- 6)palenia papierosów.
- Zakaz palenia tytoniu obowiązuje na terenie całego Hotelu, w tym w pokojach hotelowych, zgodnie z ustawą z dnia 9 listopada 1995 r. o ochronie zdrowia przed następstwami używania tytoniu i wyrobów tytoniowych (tekst jednolity Dz.U. 2017 r., poz. 957 ze zm.). Hotel nie posiada palarni. W przypadku naruszenia obowiązującego zakazu Gość zostanie obciążony kosztami dearomatyzacji zgodnie z cennikiem firmy ją wykonującej, z którą współpracuje Hotel.
- Gościom i osobom odwiedzającym nie wolno dokonywać jakichkolwiek zmian
w pokojach hotelowych i ich wyposażeniu, poza nieznacznym przestawianiem mebli i wyposażenia, nie naruszającym ich funkcjonalności i bezpieczeństwa korzystania. - W jednoosobowym pokoju mogą przebywać 2 osoby bez konieczności uiszczenia dodatkowej opłaty.
- W przypadku agresywnego bądź uciążliwego dla innych zachowania Gościa, naruszenia przez niego ciszy nocnej Hotel, w sytuacji gdy Gość mimo wezwań obsługi Hotelu, nie podporządkuje się tym wezwaniom i nadal będzie zachowywał
się w sposób agresywny, uciążliwy bądź będzie naruszał ciszę nocną, wzywa ochronę i/lub policję oraz żąda natychmiastowego usunięcia Gościa z Hotelu.
11. OCHRONA DANYCH OSOBOWYCH
- Administratorem Danych Osobowych, czyli podmiotem decydującym jak będą przetwarzane dane osobowe, jest Monika Bartnik prowadząca działalność gospodarczą pod firmą Boss Monika Bartnik z siedzibą w Łodzi (93-370), przy ul. Romana 44
NIP 7251011418 (dalej: Hotel). - Przetwarzanie danych osobowych przez Hotel odbywa się zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27.04.2016 w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119, s. 1) (dalej: RODO).
- Hotel udostępnia na swojej stronie internetowej oraz w recepcji Hotelu do zapoznania się klauzule informacyjne zgodnie z art. 13 ust. 1-2 i 14 ust. 1-2 RODO, z którymi Gość/rezerwujący/nabywca ma obowiązek się zapoznać przed przekazaniem Hotelowi danych osobowych.
12. ZWROT RZECZY POZOSTAWIONYCH
- Hotel prowadzi książkę przedmiotów znalezionych, w której wpisywany jest dzień
i miejsce znalezienia przedmiotu, krótki opis tej rzeczy, podpis znalazcy. - Hotel po upływie 3 dni od dnia otrzymania rzeczy od znalazcy ma obowiązek przekazać ją, zgodnie z art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 20 lutego 2015 r. o rzeczach znalezionych (Dz.U. z 2015 r., poz. 397 z póź. zm.), właściwemu staroście – Departament Obsługi
i Administracji Wydział Zarządzania Kontaktami z Mieszkańcami Oddział
Informacyjno-Kancelaryjnej Obsługi Mieszkańców Łódź, ul. Piotrkowska 153, chyba że w tym terminie zgłosi się osoba uprawniona do odbioru rzeczy. - Rzecz, której posiadanie wymaga pozwolenia, w szczególności broń, amunicja, materiały wybuchowe albo dowód osobisty lub paszport, Hotel, zgodnie z art. 7 ust. 2 ustawy z dnia 20 lutego 2015 r. o rzeczach znalezionych (Dz.U. z 2015 r., poz. 397, z późn. zm.), niezwłocznie oddaje najbliższej jednostce organizacyjnej Policji, a jeżeli oddanie rzeczy wiązałoby się z zagrożeniem życia lub zdrowia – zawiadamia o miejscu, w którym rzecz się znajduje. Jednostka organizacyjna Policji niezwłocznie zawiadamia właściwego starostę o znalezieniu rzeczy oraz znalazcy.
13. ODPOWIEDZIALNOŚĆ HOTELU
- Odpowiedzialność Hotelu z tytułu utraty lub uszkodzenia rzeczy wniesionych przez Gościa do hotelu regulują przepisy art. 846-849 Kodeksu Cywilnego.
- Odpowiedzialność Hotelu podlega ograniczeniu, jeżeli rzeczy te nie zostaną złożone
do depozytu Hotelu. - Hotel ma prawo odmowy przyjęcia na przechowanie pieniędzy, papierów wartościowych
i cennych przedmiotów, w szczególności kosztowności i przedmiotów mających wartość naukową lub artystyczną, jeżeli zagrażają one bezpieczeństwu albo mają zbyt dużą wartość w stosunku do wielkości lub standardu Hotelu albo zajmują zbyt dużo miejsca. - Hotel nie ponosi odpowiedzialności:
- 1)za uszkodzenie lub utratę: żywych zwierząt, pojazdu mechanicznego należącego do Gościa i rzeczy w nim pozostawionych (UWAGA!!! parking hotelowy jest parkingiem niestrzeżonym, Gość zostawia rzeczy w pojeździe na własną odpowiedzialność);
- 2) w przypadku gdy szkoda wynikła z właściwości rzeczy wniesionej do Hotelu lub wskutek siły wyższej, albo że powstała wyłącznie z winy Gościa/poszkodowanego/ lub osoby, która mu towarzyszyła, odwiedzała lub była u niego zatrudniona.
- O zaistnieniu szkody Gość powinien niezwłocznie powiadomić recepcję Hotelu.
14. ODPOWIEDZIALNOŚĆ GOŚCIA
- Gość ponosi pełną odpowiedzialność materialną i prawną za wszelkiego rodzaju uszkodzenia lub zniszczenia przedmiotów wyposażenia i urządzeń Hotelu powstałe
z winy jego i/lub odwiedzających go osób. - Cennik rzeczy ruchomych znajdujących się w pokojach hotelowych stanowi załącznik nr 3 do Regulaminu.
- Hotelowi przysługuje ustawowe prawo zastawu na rzeczach wniesionych przez Gościa dla zabezpieczenia należności za zakwaterowanie i świadczone mu usługi. Prawo
to podlega przepisom o ustawowym prawie zastawu wynajmującego.
15. POSTANOWIENIA DODATKOWE
- Hotel akceptuje obecność zwierząt. Zwierzęta mogą przebywać na terenie Hotelu
za dodatkową opłatą. Jednakże właściciel zwierzęcia jest zobowiązany do trzymania go
w taki sposób, aby nie stanowił zagrożenia dla innych Gości, osób odwiedzających
i personelu Hotelu. Gość ma obowiązek usunąć wszelkie nieczystości pozostawione przez zwierzę na terenie Hotelu. - Dzieci do ukończenia 2 roku życia mogą przebywać w Hotelu bez konieczności uiszczenia dodatkowej opłaty.
- Dzieci do 13tego roku życia nie mogą przebywać na terenie Hotelu bez opieki opiekunów prawnych. Za zachowanie dzieci, w tym za wyrządzone przez nie szkody odpowiadają opiekunowie prawni.
- Młodzież w wieku od 13tego do 18tego roku życia może przebywać samodzielnie
na terenie Hotelu za okazaniem zgody opiekuna prawnego. - Hotel nie udostępnia nagrań monitoringu wizyjnego, chyba że wystąpią o to organy ścigania bądź sąd na potrzeby prowadzonego przez nie postępowania. Gość może prosić jedynie o dokonanie zabezpieczenia przez Hotel nagrania w terminie 14 dni
od dnia wystąpienia zdarzenia, które zostało utrwalone przez monitoring. - Hotel informuje, że monitoring wizyjny często ulega awarii, którą to Hotel stara się niezwłocznie usunąć. Brak monitoringu wizyjnego nie może być podstawą do kierowania w stosunku do Hotelu jakichkolwiek roszczeń ze strony Gości.
16. POSTANOWIENIA KOŃCOWE
- Hotel zastrzega sobie prawo zmiany Regulaminu i stanowiących jego integralną część załączników:
- 1)nr 1 Karta rejestracyjna Gościa
- 2)nr 2 Cennik poszczególnych usług świadczonych przez Hotel
- 3)nr 3 Cennik rzeczy ruchomych znajdujących się w pokojach hotelowych.
- Osoby, które dokonały rezerwacji pobytu przed zmianą Regulaminu bądź w dniu zmiany Regulaminu oraz Gości przebywających w Hotelu w dniu zmiany Regulaminu obowiązuje Regulamin wraz z załącznikami przed jego zmianą, za wyjątkiem zmian wchodzących
w życie w związku z powszechnie obowiązującymi przepisami prawa. - Regulamin obowiązuje od dnia 26.05.2018r.
Życzymy miłego pobytu w naszym hotelu.
Dyrekcja